1953 u malom laboratoriju u San Diegu u Kalifornija, mlada kompanija Rocket Chemical Company i njenih troje zaposlenika pokušali su stvoriti liniju rastvarača i odmašćivača za upotrebu u avio-industriji. Trebalo je 40 pokušaja da pronađu formulu koja uspešno istiskuje vlagu, i taj 40. pokušaj bio je više nego uspešan. WD-40 je rođen. WD-40 na engleskom znači ‘Water Displacement’, što znači odbijanje vode, četrdeseta formula. Ime je direktno preuzeto iz laboratorijske knjige korišćene od strane hemičara koji su razvili proizvod. Prva kompanija koja je koristila WD-40 bila je Convair, avio-preduzeće, kako bi zaštitila spoljni oklop svemirske rakete Atlas od rđe i korozije. Proizvod je bio toliko dobar da su neki zaposleni nosili WD-40 kući i otkrivali još više njegovih svakodnevnih namena. Nekoliko godina kasnije, osnivač i predsednik Norm Larsen eksperimentisao je sa stavljanjem WD-40 u aerosol limenke, zaključujući da bi potrošači mogli koristiti proizvod u svojim radionicama i garažama.
1953
Rocket Chemical Company su osnovali Norman B. Larsen, Gordon Dawson i John B. Gregory 23. septembra 1953. godine.
1957
Cy Irving preuzima ulogu predsednika kompanije Rocket Chemical Compani.
1958
WD-40 se prvi put pojavljuje na policama prodavnica u San Dijegu, Kalifornija
1960
Kompanija se skoro udvostručila, porasla je na sedam zaposlenih koji prodaju u proseku 45 kutija dnevno iz gepeka svojih automobila, prodavnicama alata i sportske opreme širom San Dijega.
1961
Prva narudžbina punog kamiona za WD-40 isporučena je je kako bi se zadovoljile potrebe žrtava uragana Karla duž obale američkog zaliva. Koristio se za obnovu poplavom i kišom oštećenih vozila i opreme.
1969
Džon S. Beri (John S. Barry) je imenovan za predsednika i izvršnog direktora kompanije WD-40. On menja naziv kompanije u „WD-40 Company“ po njenom jedinom proizvodu, WD-40.
1973
Kompanija izlazi na berzu, akcije se nalaze u slobodnoj prodaji. Cena akcija raste za 61% prvog dana listinga.
1983
Prodaja dostiže 50,2 miliona dolara. Mnoge kompanije pokušavaju da imitiraju proizvod, čak idu toliko daleko da kopiraju prepoznatljivu plavu i žutu konzervu sa malim crvenim poklopcem.
1990
Gerald Schlief je imenovan za predsednika i glavnog operativnog direktora kompanije WD-40. Kasnije je imenovan za glavnog izvršnog direktora.
1993
Kompanija WD-40 slavi svoju 40. godišnjicu tako što je probila prodajnu granicu od 100 miliona dolara. Kompanija je takođe navedena među deset najprofitabilnijih kompanija na NASDAQ berzi.
1997
Gari O. Ridž (Garry O. Ridge) je imenovan za predsednika i glavnog izvršnog direktora kompanije WD-40.
2001
Kompanija WD-40 dodaje globalne brendove za domaćinstvo svom portfoliju brendova. X-14®, 2000 Flushes® i Carpet Fresh® učinili su kompaniju WD-40 liderom u kategoriji proizvoda za čišćenje i održavanje u domaćinstvu.
2003
Pokrenuta je profesionalna linija 3-IN-ONE. WD-40 Big Blast® konzerva je predstavljena u SAD, sa mlaznicom za široko raspršivanje koja isporučuje WD-40 Višenamenski proizvod brzo i efikasno na velikim površinama.
2004
Kompanija WD-40 preuzima 1001®, vodeći brend proizvoda za čišćenje tepiha u Ujedinjenom Kraljevstvu. Takođe proširuje svoju profesionalnu liniju 3-IN-ONE uvođenjem: odmašćivača za teške uslove rada, pokretača motora i maziva visokih performansi.
2005
Kompanija WD-40 predstavlja WD-40 Smart Strav®, proizvod s trajno pričvršćenom slamkom. Ovaj novi Smart Straw Sprays 2 Ways™ sistem omogućava prskanje na dva načina, sa spuštenom slamkom za široki mlaz i podignutom slamkom za uzan, precizan, mlaz. Smart Straw takođe rešava pritužbu potrošača broj jedan u vezi sa WD-40 proizvodima, gubitak male crvene slamke. Profesionalna linija 3-IN-ONE proširuje se uvođenjem suvog maziva za podmazivanje i zaštitu svih vrsta površina bez ostavljanja masnih tragova. Spot Shot Instant Carpet Stain Remover, sredstvo za uklanjanje fleka sa tepiha, predstavljeno je na tržištu u prikladnoj bočici sa raspršivačem.
2008
Kompanija WD-40 konvertuje svoje limenke najpopularnije veličine WD-40 Višenamenskog proizvoda u Smart Straw sistem raspršivanja. Zvanična lista od 2.000 načina upotrebe WD-40 Višenamenskog proizvoda se pojavljuje prvi put, zahvaljujući pomoći članova WD-40 fan kluba. Spot Shot predstavlja dva nova proizvoda sa raspršivačima: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odor Eliminator i Spot Shot Pet.
2009
Kompanija WD-40 predstavlja WD-40 Trigger Pro®, proizvod bez aerosola sa istom formulom WD-40 za industrijske potrošače. Kompanija WD-40 lansira brend BLUE WORKS®. BLUE WORKS je linija specijalnih proizvoda za održavanje dizajnirana isključivo za industrijske korisnike, sa formulama koje prevazilaze standardna industrijska testiranja.
2011
Iskoristivši saznanja iz lansiranja brenda BLUE WORKS, kompanija WD-40 predstavlja WD-40® Specialist®, liniju najboljih specijalnih proizvoda u klasi pod brendom WD-40 namenjenih profesionalcima. Početna linija proizvoda uključuje Vodootporno silikonsko mazivo, zaštitnu belu litijumsku mast i penetrant u spreju za otpuštanje rđe, koji sadrži Blu Torch™ tehnologiju, zaštićenu mešavinu sintetičkih aditiva. Članovi plemena: 334
2012
Kompanija WD-40 osniva kompaniju WD-40 BIKE, brend fokusiran isključivo na održavanje proizvoda specifičnih za biciklizam. Linija proizvoda za održavanje visokih performansi WD-40® BIKE, nudi niz proizvoda uključujući mokra i suva maziva za lance, visokoefikasni odmašćivač, sredstvo za pranje bicikala penom i sredstvo za zaštitu rama.
2013
Kompanija WD-40 proslavlja šezdesetu godišnjicu. Linija proizvoda WD-40 Specialist je porasla na osam proizvoda. Dodato je pet novih proizvoda, sredstvo za uklanjanje rđe natapanjem, dugotrajni inhibitor korozije, sredstvo za suvo podmazivanje otporno na prašinu, odmašćivač motora i mašina kao i sprej za čišćenje električnih kontakata. S obzirom na uspeh koji je postigla linija proizvoda WD-40 Specialist, kompanija WD-40 odlučuje da prekine proizvodnju brenda BLUE WORKS, zadržavajući stečena znanja i nastavljajući da ih primenjuje.
2014
Kompanija VD-40 preuzima GT85, višenamenski proizvod za održavanje bicikala koji se prodaje prvenstveno u Ujedinjenom Kraljevstvu.
2015
Kompanija WD-40 predstavlja WD-40 Flexible Straw u SAD. Sa pričvršćenom fleksibilnom cevčicom od 20 cm koja se savija i zadržava svoj oblik, moguće je dopreti do nedostupnih mesta kao npr.: uskih vodovodnih prostora, iza blokova motora, teško dostupnih šarki, valjaka i sl.
2016
U 2016-toj kompanija WD-40 „odupire se gravitaciji“ svojim proizvodom WD-40 Specialist Spray & Stay gel lubrikantom. S formulom “bez kapanja”, sredstvo ostaje tamo gde je raspršeno, obezbeđujući 12 puta dugotrajnije podmazivanje na vertikalnim površinama i pokretnim delovima.
2016
Kasnije tokom 2016. godine, četiri nove masti visokih performansi pridružuju se porodici WD-40 Specialist. Njihova napredna industrijska tehnologija, bavi se sa specifičnim izazovima visoke temperature, pritiska i vlage, a istovremeno im omogućuje međusobnu izmenu na poslu bez straha od unakrsne kontaminacije.
© 2025 WD-40 Company.
Sva prava zadržana