Važno je da redovno održavate karburator vaše kosilice, jer u velikoj većini slučajeva kvar kosilice je posledica problema sa karburatorom ili delovima koji su sa njim povezani. U stvari, karburator je pravi nervni centar mašine jer je njegova uloga da meša benzin koji dolazi iz rezervoara sa vazduhom, kako bi se formirala odgovarajuća smeša (obično 1 prema 15) koja se zatim prenosi u motor da omogući njegov rad. Postoje različiti simptomi koji ukazuju na problem sa karburatorom. Najčešći su: motor ne povećava broj obrtaja kada pritisnete gas, radi sa prekidima ili se gasi kada se više optereti. U najtežim slučajevima kosilica se uopšte ne pokreće. Kada se to dogodi, moraćete da rastavite karburator i servisirate ga.
Naravno, pre nego što to uradite, najbolje je isključiti druge moguće uzroke kao što je problem sa svećicom, koja se stoga mora prethodno ukloniti, očistiti ili eventualno zameniti pa proveriti da li je varnica ispravna. Ako problem i dalje postoji, pređite na karburator. Svaki proizvođač prodaje mašine sa različitim tehničkim rešenjima, tako da se ovde opis treba smatrati „standardnim“ i moraće da bude prilagođen vašem specifičnom modelu kosilice.
Pre nego što nastavite, predlažemo da pažljivo operete svoju kosilicu, jer trunje i prljavština koji su još uvek prisutni na površini mogu da se uvuku u područja koja ne smeju biti kontaminirana kada se karburator rastavi. Obično prvo što treba da uradite je da uklonite spoljni poklopac kućišta kosilice, obično napravljen od plastičnog materijala, koji pokriva motor i karburator, kako bi omogućili pristup karburatoru kosilice i olakšali rad.
Karburator je povezan sa glavom klipa, filterom vazduha, polugom za gas/vazduh i crevom za benzin koje dolazi iz rezervoara. Prvo otpustite zavrtnje koji fiksiraju poklopac filtera na mestu, a zatim ga uklonite. Zatim uklonite filter i kućište filtera koje je spojeno sa karburatorom. Proverite filter, koji možete zameniti ili očistiti u zavisnosti od njegovog stanja. Neki filteri se mogu lako oprati.
Cev ili crevo za benzin se obično fiksira na karburator pomoću opružnog osigurača koji se mora stisnuti kleštima da bi se cev odvojila od karburatora. Zatim odvojite sajle koje dolaze od ručice gasa i sistema za automatsku regulaciju vazduha sa glave karburatora. U nekim modelima ove sajle su umetnute u posebnu ploču za vođenje, koja se mora ukloniti otpuštanjem odgovarajućih vijaka. Predlažemo da fotografišete ovaj deo kako biste kasnije mogli da ispravno sve vratite na svoje mesto.
Kada se cev za gorivo odvoji od ostalih spoljnih komponenti, karburator se može odvojiti. Obično je pričvršćen za glavu cilindra sa dva duga klina. Kod nekih modela to su isti oni kojima je pričvršćen i filter za vazduh, tako da sve što treba da uradite je da izvučete karburator napolje. U drugim slučajevima je pričvršćen vijcima, koji se moraju otpustiti. Nekoliko mlazeva WD-40 MUP višenamenskog proizvoda olakšava otpuštanje klinova.
Prvo što treba proveriti je stanje zaptivki: jedne za vezu sa cilindrom i druge (ako postoji) između karburatora i filtera za vazduh. Njihovo stanje i funkcionalnost su veoma važni jer iskrzanost, nadutost ili prekid uvek dovode do ozbiljnih kvarova motora. Uklonite čašicu (lonče) za gorivo tako što ćete odvrnuti donji centralni zavrtanj koji ga fiksira (pazite da to radite iznad neke posude). Dno časice je često obloženo naslagama nečistoća iz goriva: predlažemo da ga tretirate sa WD-40 Specialist brzo delujućim odmašćivačem (Fast Acting Degreaser), koji brzo uklanja masnoću, ulje i prljavštinu bez ostavljanja ostataka.
Izvucite plovak: uklonite malu čeličnu osovinicu na kojoj se okreće, kao i iglu povezanu sa plovkom. Takođe proverite zaptivku čašice koju je često potrebno zameniti. Stavite sve u neku posudu i obilno isprskajte sa WD-40 MUP višenamenskim proizvodom, koji optimalno prodire i čisti različite komponente.
Raspršivači mešavine i podesive mlaznice su unutar karburatora. Ako nemate posebne veštine da ih ponovo naštelujete, jednostavno ih ostavite kako jesu i izduvajte komprimovanim vazduhom. Ako ste iskusniji, možete ih rastaviti i očistiti tako što ćete provući čeličnu žicu kroz njihove otvore, pazeći da ih ne oštetite.
Kada je karburator savršeno čist, ponovo ga sastavite tako što ćete izvršiti gore navedene operacije unazad. Posebno obratite pažnju na položaj zaptivki, koje treba podmazati sa malo mineralnog ulja kako bi se izbeglo „lepljenje“. Takođe obratite pažnju na spojeve pogonske šipke, koje bi trebalo tretirati sprejom WD-40 MUP. Filter za vazduh, koji skoro uvek treba da se menja, mora se postaviti poslednji pre ponovnog postavljanja zaštitnih delova plastičnog kućišta kosilice.
Odricanje od odgovornosti
Pokazane i opisane upotrebe proizvoda tvrtke WD-40 poslane su od strane samih korisnika. Te upotrebe nisu testirane od strane tvrtke WD-40 i ne predstavljaju preporuku za korištenje od strane tvrtke WD-40. Prilikom korištenja proizvoda tvrtke WD-40, uvijek treba primeniti zdrav razum. Molimo vas da uvek sledite uputstva i obratite pažnju na sve upozorenja navedena na pakovanju.
January 3, 2024
December 27, 2023
© 2025 WD-40 Company.
Sva prava zadržana